Welke gedachte zit er achter de kleuren van uw merk?

 

stickerblog_de_betekenis_van_de_kleuren_in_een_logo

Kleur is één van de meest krachtige vormen van non-verbale communicatie die grafisch ontwerpers gebruiken. Het biedt direct de gelegenheid voor het overbrengen van betekenis en boodschap in uw logo-ontwerp en communicatie.

 

 

 

 

 

 

Gedachten zijn geprogrammeerd om te reageren op kleur. Kleur vormt en beïnvloedt onze gedachten en emoties. Volgens onderzoekers heeft kleur zelfs de kracht om ons koopgedrag te veranderen. Kleur kan een verandering van meer dan 80% teweeg brengen als het gaat om online winkelen, reclame en marketing campagnes.

Hier is in een infographic de betekenis van verschillende kleuren te zien. De volgende keer dat u een merk ziet of ontwerpt zou u hier eens aan kunnen denken en u afvragen wat dat merk op ú over probeert te brengen. We zijn benieuwd welke kleuren u in uw stickerontwerp gaat gebruiken...

 

infographic_de_psychologie_van_kleuren_in_een_merk

 

Bron: http://musedesign.ca/colour-psychology/

 

Heeft u een interessant artikel gelezen over stickers dat u met ponz wilt delen, of heeft u een onderwerp waar u graag wat meer over zou willen weten? Mail dan naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. en wij gaan de vraag zo goed mogelijk beantwoorden.